Postanowienia ogólne

1. Niniejszy dokument określa zasady ochrony prywatności, w tym zbierania plików cookies oraz przetwarzania danych osobowych, obowiązujących na stronach zarządzanych przez FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA „INSTALEX II” Maria Kuca z siedzibą w Rakszawie, w tym w szczególności sklepach internetowych prowadzonych przez FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA „INSTALEX II” Maria Kuca z siedzibą w Rakszawie.

2. O ile nie zastrzeżono inaczej w niniejszym dokumencie, definicje i sformułowania użyte w niniejszej Polityce prywatności zachowują znaczenie wskazane w Regulaminie sklepu internetowego alicegarden.pl.

I. Ochrona danych osobowych

1. Z zastrzeżeniem Rozdziału II, Administratorem danych osobowych (w rozumieniu art. 4 pkt. 7 RODO) Użytkowników korzystających z funkcjonalności Sklepu jest Sprzedawca, to jest FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA „INSTALEX II” Maria Kuca z siedzibą w Rakszawie.

2. Sprzedawca wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można skontaktować się w sprawach ochrony danych osobowych oraz realizacją praw z tym związanych. W tym celu możliwy jest kontakt drogą elektroniczną na adres iod@alicegarden.pl, a także pocztą tradycyjną na adres FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA „INSTALEX II” Maria Kuca,  Rakszawa 327, 37-111 Rakszawa, woj. podkarpackie, PL (z dopiskiem "Inspektor Ochrony Danych (IOD)").

3. Dane osobowe Użytkowników mogą być przetwarzane w następujących celach oraz na poniższych podstawach prawnych:

3.1. przyjmowanie zamówień oraz realizacja umowy sprzedaży (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

3.2. bieżącej komunikacji w sprawach związanych ze złożonym zamówieniem, w tym ich potwierdzeniem i informowaniem o statusie (podstawa prawna przetwarzania danych art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

3.3. umożliwienia rejestracji oraz obsługi Konta Użytkownika założonego w ramach Sklepu (w przypadku założenia przez Użytkownika takiego konta) oraz zapewnienia innych funkcjonalności za pośrednictwem Sklepu określonych w Rozdziale IV Regulaminu Sklepu Internetowego alicegarden.pl w ramach zawartej z Użytkownikiem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

3.4. umożliwienia logowania na Konto Użytkownika z wykorzystaniem konta posiadanego przez danego Użytkownika na portalu Facebook, które polega na procesie autoryzacji Użytkownika na jego Koncie założonym w Sklepie poprzez porównanie jego danych z danymi przypisanymi na jego koncie w portalu Facebook (w takim wypadku Facebook zgodnie ze stosowanym narzędziem do weryfikacji tożsamości udostępni Sprzedawcy dane w zakresie: imię, nazwisko, adres e-mail, zdjęcie profilowe), wyłącznie w przypadku samodzielnego wyboru przez Użytkownika takiej formy logowania, co stanowi prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

3.5. umożliwienia korzystania z funkcjonalności innych formularzy, o których mowa w Rozdziale IVb Regulaminu Sklepu Internetowego alicegarden.pl w ramach zawartej z Użytkownikiem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO) zgodnie z postanowieniami Regulaminu Sklepu Internetowego alicegarden.pl, a także na podstawie szczególnych regulaminów określających zasady korzystania z konkretnych formularzy, o ile będą one obowiązywały w konkretnych przypadkach zgodnie z decyzją podjętą przez Sprzedawcę (w takim wypadku regulaminy te mogą określać dodatkowe cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych),

3.6. rozpatrywania reklamacji związanymi z zawartymi umowami sprzedaży (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

3.7. rozpatrywania reklamacji związanych z zawartą umową o świadczenie usług drogą elektroniczną - w sytuacji gdy Użytkownik taką umowę zawarł ze Sprzedawcą na zasadach określonych w Regulaminie Sklepu Internetowego alicegaren.pl (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

3.8. przyjmowania i obsługi innych niż reklamacje oraz sprawy związane z realizowanymi umowami, zgłoszeń i zapytań kierowanych do Sprzedawcy (np. z pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych na stronie Sklepu), co stanowi prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

3.9. przyjmowania oświadczeń odstąpienia od zawartych umów sprzedaży na odległość, zgodnie z postanowieniami Regulaminu Sklepu Internetowego alicegarden.pl oraz przepisami Rozdziału 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, co stanowi prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

3.10. rozpatrywania i dochodzenia roszczeń, obrony przed roszczeniami, a także w celu realizacji pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, co stanowi prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

3.11. umożliwienia korzystania z płatności elektronicznych, co stanowi prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

3.12. monitorowania sposobu korzystania z usług świadczonych w ramach Sklepu przez Użytkowników, pod kątem przestrzegania postanowień Regulaminu Sklepu Internetowego alicegarden.pl, a także rozwijania funkcjonalności Sklepu, poprawy działania świadczonych usług za jego pośrednictwem, co stanowi prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

3.13. w celach marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, poprzez dobór i wyświetlanie dostępnych towarów Sklepu z uwzględnieniem aktywności i preferencji konkretnych Użytkowników, a także poprzez dopasowanych grup odbiorców reklam z uwzględnieniem i preferencji, co stanowi prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

3.14. prowadzenie analiz statystycznych, co stanowi prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

3.15. realizacji wymagań prawnych w zakresie przepisów podatkowych i rachunkowych, w szczególności określonych przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (VAT), ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. c RODO),

3.16. przechowywania danych dla celów archiwizacji oraz na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na Sprzedawcy, co stanowi prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),

3.17. wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną w postaci Newslettera - jeśli konkretna osoba wyraziła konkretną zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną,

3.18. wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną w postaci wiadomości PUSH - jeśli konkretna osoba wyraziła odrębną zgodę na otrzymywanie tego typu informacji,

3.19. przesyłania (współdzielenia) danych Użytkownika do zewnętrznych podmiotów współpracujących ze Sprzedawcą w celu kierowania internetowych reklam do Użytkowników, przeprowadzania badań analitycznych, usprawniania wyświetlania reklam, ich personalizacji, dopasowywania treści oraz udoskonalania rozwiązań i usług świadczonych przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, w tym podmioty prowadzące portale typu - social media - jeśli konkretna osoba wyraziła odrębną zgodę na tego typu przesyłanie i dalsze wykorzystywanie danych przez Sprzedawcę i podmioty współpracujące (więcej na ten temat zobacz w Rozdziale II.),

3.20. prowadzenia badań satysfakcji Użytkowników - jeśli konkretna osoba wyraziła odrębną zgodę na udział w takim badaniu (podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. a RODO),

3.21. zapisywania danych w postaci plików cookies, gromadzenia danych ze strony internetowej Sklepu oraz wersji mobilnej Sklepu (o ile informacje te stanowią dane osobowe) - jeśli konkretna osoba wyraziła na to odrębną zgodę na zasadach określonych w Polityce plików cookies obowiązującej na stronie internetowej Sklepu.

4. Dane osobowe Użytkowników mogą być ujawniane następującym kategoriom odbiorców:

4.1. podwykonawcom zapewniającym wsparcie techniczne Sprzedawcy w prowadzeniu i utrzymaniu, a także rozwoju Sklepu takim jak: podmioty świadczące usługi hostingu, dostawcy oprogramowania do zarządzania Sklepem, podmioty świadczące obsługę techniczną oprogramowania Sklepu, dostawcy zapewniający oprogramowanie do wysyłania korespondencji handlowej drogą elektroniczną, w tym wiadomości typu PUSH, dostawcy zapewniający obsługę Biura Obsługi Klienta, dostawcy zapewniający oprogramowanie do komunikacji z Użytkownikami, w tym komunikację realizowaną za pomocą realizowanych algorytmów (np. Chatbot), dostawcy zapewniający narzędzia w zakresie cyberbezpieczeństwa, dostawcy zapewniający rozwiązania w zakresie zintegrowanych platform płatności elektronicznych, z którymi Sprzedawca zawarł wymagane prawnie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,

4.2. podmiotom wspierającym Sprzedawcę w prowadzeniu działań marketingowych i sprzedażowych, takim jak agencje marketingowe, podmioty prowadzące portale internetowe, w tym portale typu social media,

4.3. podmiotom wspierającym Sprzedawcę w realizacji programów badania satysfakcji Użytkowników, w szczególności za pośrednictwem ankiet przeprowadzanych drogą elektroniczną lub telefoniczną, podmiotom wspierającym realizację przez Sprzedawcę obowiązujących przepisów prawa oraz uprawnień i obowiązków wynikających z Regulaminu Sklepu Internetowego alicegarden.pl, w związku ze świadczeniem usług za pośrednictwem Sklepu, takim jak: kancelarie prawne oraz formy windykacyjne,

4.4. podmiotom, którym przekazanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia prawidłowej realizacji usług za pośrednictwem Sklepu, zgodnie z żądaniem konkretnego Użytkownika - podmiotom świadczącym usługi płatności elektronicznych (w przypadku wyboru takiej opcji płatności), podmiotom zapewniającym dostawę towarów pod wskazany adres (usługi pocztowe, przewozowe lub kurierskie, firmy spedytorskie), którym dane są udostępniane jako odrębnym administratorom lub z którymi Sprzedawca zawarł wymagane prawnie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowy (w zależności od statusu tych podmiotów pełnionego wobec przekazanych danych osobowych).

5. Dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane przez Sprzedawcę poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) w ramach korzystania przez Sprzedawcę z usług podwykonawców (spośród kategorii odbiorców wskazanych w w pkt. 4 Polityki Prywatności). W takim wypadku Sprzedawca gwarantuje wymagane prawnie środki ochrony danych osobowych, którymi będą (w zależności od przypadku):

5.1. przekazanie danych do podwykonawcy zlokalizowanego w państwie trzecim, w stosunku do którego została wydana decyzja stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony, zgodny z wymaganiami art. 45 RODO,

5.2. przekazanie danych realizowane na podstawie zawartej z podwykonawcą umowy o transfer danych opartej na Standardowych Klauzulach Umownych przyjętych w drodze decyzji przez Komisje Europejską,

5.3. przekazanie danych w ramach stosowanych przez podwykonawcę wiążących reguł korporacyjnych, o których mowa w art. 47 RODO.

Więcej informacji dotyczących stosowanych przez Sprzedawcę środków bezpieczeństwa związanych z przekazywaniem danych poza obszar EOG można uzyskać kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Sprzedawcę.

6. Poza przypadkami o których mowa w pkt. 5 Polityki Prywatności, dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane poza EOG tylko w takich przypadkach, w których konkretny Użytkownik dokonuje zamówienia z kraju zlokalizowanego poza EOG i oczekuje dostarczenia zamówionych towarów do tego kraju. W takim wypadku Sprzedawca przekaże dane osobowe Użytkownika poza obszar EOG wyłącznie w celu prawidłowej realizacji złożonego zamówienia, pod wskazany adres w zamówieniu, zgodnie z jego żądaniem.

7. pozyskane dane osobowe będą przechowywane przez Sprzedawcę przez okres realizacji zawartych Umów sprzedaży i do czasu ich prawidłowego rozliczenia, a także przez okres świadczenia usług Sklepu (Użytkownikom) przez czas obowiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a ponad to:

7.1. do czasu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umów wskazanych powyżej,

7.2. przez czas niezbędny do dochodzenia konkretnych roszczeń, z którymi wystąpił Sprzedawca lub ich odparcia (jeżeli z roszczeniami wystąpił Użytkownik), w związku z zawartymi umowami, o których mowa powyżej,

7.3. przez czas wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności w zakresie regulacji podatkowych i rachunkowych, np. obowiązków związanych z przechowywaniem dokumentacji zgodnie z wymaganiami art. 74 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,

7.4. przez okres niezbędny do udokumentowania przez Sprzedawcę przed organami administracji publicznej, w tym organem nadzoru w zakresie ochrony danych osobowych, prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych na nim spoczywających,

7.5. w celach archiwizacyjnych, gdy dotyczy to historii prowadzonej korespondencji i udzielanych odpowiedzi na zgłaszane zapytania (niezwiązane bezpośrednio z zawartymi umowami) - przez okres nie dłuższy niż 3 lata od pozyskania danych,

7.6. w celach marketingu bezpośredniego - przez czas obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (Użytkownicy) oraz przez czas realizacji umów sprzedaży lub do czasu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie danych w tym celu,

7.7. do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych lub ich dezaktywacji (stwierdzonej przez Sprzedawcę) - jeżeli przetwarzanie danych odbywa się za zgodą udzieloną przez konkretną osobę.

II. Dodatkowe postanowienia związane z ochroną danych osobowych – przekazywanie danych Użytkowników do platform społecznościowych zarządzanych przez Meta Platforms Ireland Ltd.

1. Sprzedawca informuje, że w porozumieniu z Meta Platforms Ireland Ltd., z siedzibą pod adresem 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia ("Meta Platforms”) korzysta z rozwiązań polegających na kierowaniu za pośrednictwem portali społecznościowych zarządzanych przez Meta Platforms (w szczególności takich jak: Facebook, czy też Instagram) internetowych reklam do Użytkowników, przeprowadzaniu badań analitycznych, usprawnianiu wyświetlania reklam, ich personalizacji, dopasowywania treści oraz udoskonalania rozwiązań i usług świadczonych przez Meta Platforms. W tym celu Sprzedawca może zbierać i ujawniać dane osobowe Użytkowników do Meta Platforms jako współadministratora danych.

2. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że w przypadku wyrażenia zgody na przekazanie danych do Meta Platforms, Sprzedawca i Meta Platforms będą wspólnie przetwarzali jego dane osobowe. Wspólne przetwarzanie danych obejmuje gromadzenie takich danych osobowych za pośrednictwem narzędzi biznesowych portali społecznościowych zarządzanych przez Meta Platforms oraz ich późniejsze przekazywanie Meta Platforms na potrzeby wykorzystania ich do celów wskazanych w pkt. 1.

3. Ewentualne ujawnienie danych osobowych Użytkowników w celach określonych w Punkcie 1 będzie odbywać się wyłącznie za wyraźnie wyrażoną zgodą konkretnego Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit a) RODO).

4. Zakres danych osobowych jakie będą przekazywane przez Sprzedawcę do Meta Platforms za wyrażoną przez Użytkownika zgodą obejmuje: adres e-mail, numer telefonu, płeć, datę urodzenia, imię i nazwisko, miejscowość, kod pocztowy, kraj, adres IP, identyfikator przeglądarki internetowej, indywidualny identyfikator użytkownika, login Użytkownika używany w portalach społecznościowych zarządzanych przez Meta Platforms.

5. Z racji podejmowania wspólnych działań dotyczących przetwarzania danych osobowych Sprzedawcę i Meta Platforms wiąże porozumienie w zakresie współadministracji danymi, którego treść można znaleźć pod adresem: Załącznik Administrator danych osobowych. Dokument ten określa między innymi podział obowiązków pomiędzy Sprzedawcą oraz Meta Platforms w zakresie zapewnienia zgodności z obowiązkami wynikającymi z RODO w odniesieniu do wspólnego przetwarzania danych osobowych.

6. Informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych przez Meta Platforms, w tym informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych oraz możliwych sposobach egzekwowania praw Użytkowników w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych przez Meta Platforms można znaleźć pod adresem Zasady ochrony prywatności (dotyczy Facebook) oraz Zasady ochrony prywatności (dotyczy platformy Instagram).

7. Użytkownik może cofnąć wcześniej udzieloną zgodę na przekazywanie danych osobowych przez Sprzedawcę do Meta Platforms w każdym czasie i bez podawania przyczyn.

8. Użytkownikom w zakresie przetwarzania ich danych osobowych przez Sprzedawcę przysługują wszelkie prawa, o których mowa w pkt. 8 - 11 Rozdziału I niniejszej Polityki Prywatności.

9. W zakresie w jakim dane osobowe zostały przekazane przez Sprzedawcę do Meta Platforms, Użytkownicy mogą egzekwować swoje prawa wynikające z art. 15 - 21 RODO bezpośrednio od Meta Platforms, jak również mogą zgłosić takie żądanie do Sprzedawcy (w takim wypadku Sprzedawca przekaże stosowne żądanie do Meta Platforms w celu jego wykonania).

III. Polityka plików cookies

1. Niniejsza polityka plików cookies określa zasady używania niewielkich plików, zwanych cookies, używanych przez strony internetowe zarządzane przez FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA „INSTALEX II” Maria Kuca.

2. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach, za pośrednictwem których Użytkownik korzysta ze stron internetowych. Pliki cookies zwykle zawierają nazwę domeny, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym Użytkownika oraz indywidualną, losowo wygenerowaną liczbę identyfikującą plik. Głównym celem plików cookies jest ułatwienie Użytkownikowi korzystania ze stron internetowych i spowodowanie, by stała się bardziej przyjazna dla Użytkownika, nie wyrządzając przy tym żadnej szkody komputerowi lub innemu urządzeniu końcowemu Użytkownika.

3. Pliki cookies są bezpieczne dla komputerów Użytkownika strony internetowej. W szczególności tą droga nie jest możliwe przedostanie się do komputera użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.

4. Informacje zbierane za pomocą plików cookies przechowywane są w celach utrzymania sesji Użytkownika w ramach strony internetowej, mogą ulepszać stronę internetową poprzez dokonywanie szacunków dotyczących statystyk użytkowania strony internetowej, pomagają dostosować oferowane przez FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA „INSTALEX II” Maria Kuca produkty do indywidualnych preferencji i rzeczywistych potrzeb Użytkowników, przyspieszają proces wyszukiwania, a także mogą umożliwiać pokazywanie reklam, zarówno ze stron internetowych zarządzanych przez FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA „INSTALEX II” Maria Kuca, jak i z witryn internetowych osób trzecich lub w inny sposób, na podstawie analizy nawyków przeglądania Użytkownika.

5. Na urządzeniu Użytkownika mogą się zapisywać dwa rodzaje plików cookies: własne (cookies tworzone przez stronę internetową, na którą wchodzi Użytkownik - te cookies pozwalają przede wszystkim na właściwe funkcjonowanie strony internetowej, w tym wyświetlanie ich poszczególnych elementów - ich wyłączenie może ograniczyć lub całkowicie uniemożliwić wyświetlanie zawartości strony internetowej) oraz zewnętrzne (cookies tworzone przez zewnętrze witryny, instalują się na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do ich usunięcia lub wygaśnięcia).

6. Ze względu na cel, w jakich wykorzystywane są pliki cookies, strony internetowe zarządzane przez FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA „INSTALEX II” Maria Kuca mogą pozwalać na zapisywanie na urządzeniu Użytkownika następujących rodzajów plików cookies: niezbędne, preferencje, statystyka, marketing.

7. Pliki cookies należące do grupy niezbędne są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Wyłączenie zapisywania się tego typu cookies możliwe jest z poziomu przeglądarki internetowej używanej przez Użytkownika (patrz pkt. 8), ale w takim wypadku nie będą działały poprawnie wybrane elementy strony internetowej lub cała strona internetowa.

8. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do urządzenia Użytkownika bezpośrednio za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

9. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa.

10. Strony internetowe zarządzane przez FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA „INSTALEX II” Maria Kuca zawierają linki i odnośniki do innych stron internetowych (zarządzanych przez inne podmioty). FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA „INSTALEX II” Maria Kuca nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich obowiązujące.

Loading...